کفپوش راه پله

بهترین کفپوش راه پله

کفپوش راه پله

یکی از بخش‌های مهم در دکوراسیون داخلی منزل توجه به نوع و انتخاب یک کفپوش مناسب برای کف منزل می‌باشد. امروزه انواع کفپوش‌های متفاوتی وجود دارد که هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه شخصی و بودجه در نظر گرفته برای کفپوش منزل یکی از انواع مختلف کفپوش را انتخاب کند. موضوعی که حائز اهیمت است، انتخاب بهترین کفپوش راه پله است. برای راه پله می‌توان از انواع متفاوت کفپوش استفاده کرد که هر کدام دارای مزایا و معایب مختص به خود می‌باشد.

صنعت ساخت و ساز محصولات دکوراسیون داخلی، در چند دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته است. امروزه برای هر مکانی، کفپوش مناسب و خاصی تولید می شود. در هر قسمت از ساختمان بنابر ضرورت می توان یکی از این محصولات را انتخاب کرد. کفپوش راه پله هم دارای تنوع زیادی است. این کفپوش ها لزوما از همان متریال کف اتاق ها، انتخاب نمی شوند.

بهترین کفپوش برای راه پله کدام است؟

انتخاب از بین محصولات مختلف کار دشواری است اگر ندانید که چه انتظاری از کفپوش ها دارید. با توجه به محل نصب، بهتر می توان در مورد پوشش راه پله ها تصمیم گرفت. برای مثال متریالی که برای راه پله های داخل و بیرون از ساختمان، استفاده می شود کاملا متفاوت است. اصولا در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی، راه پله های بیرونی در معرض آسیب بیشتری هستند و می بایست با کفپوش های مقاوم تری پوشیده شوند.

کفپوش-راه-پله

مقاوم ترین کفپوش ها

برای پله های بیرون از ساختمان می توان از کفپوش های فلزی یا سنگی استفاده کرد. راه پله های مشاعات اغلب با سنگ و سرامیک، کفپوش می شوند. سنگ های طبیعی مقاوم ترین کفپوش برای راه پله های عمومی هستند. طول عمر سنگ راه پله بسیار زیاد است و حتی در صورت آسیب دیدن، می توان از دستگاه های کفسابی برای حذف شیارها و برطرف کردن لب پر شدن سنگ راه پله ها استفاده کرد.

خرید پارکت لمینت در مشهد
بیشتر بخوانید

سنگ تراورتن، مرمر و کرانیت برای راه پله ها کاربرد بیشتری دارند. این روزها کفپوش های شیک و مدرن تری از جمله پارکت لمینت به بازار آمده که اغلب برای راه پله های داخلی به کار گرفته می شود.

سنگ ها سرد و سخت هستند. این ویژگی باعث می شود که خریداران کفپوش، استحکام و دوام سنگ ها را نیز نادیده بگیرند و به سراغ انواع کفپوش های دیگر بروند. کفپوش های چوبی و شیشه ای زیبایی خاصی دارند و در برخی ساختمان های لوکس، راه پله ها را پوشش داده اند. قیمت چوب طبیعی بسیار بیشتر از سایر محصولات است از سویی به تدریج، تهیه چوب نیز با مشکلاتی روبرو شده است. شاید این روزها چوب طبیعی به اندازه سال های گذشته در دسترس نباشد. قیمت کفپوش چوبی یک عامل بازدارنده در موقع خرید است و بسیاری از خریداران را به سوی دیگر محصولات هدایت می کند.

فرش برای کفپوش راه پله

انتخاب فرش برای راه پله یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید. شما می‌توانید با تغییر اندازه در فرش راه پله هر بار یک مدل جدید و زیبا به وجود آورید. استفاده از فرش برای راه پله حالتی سلطنتی و کلاسیک را بعه فضای خانه شما می‌بخشد. فرش‌هایی که طول کوتاه‌تری نسبت به طول راه پله دارند، یک انتخاب زیبا و هوشمندانه به حساب می‌آید. خوبی فرش راه پله این است که به راحتی قابل تعویض و ایجاد تغییر در دکوراسیون هستند.

 

کفپوش راه پله دوبلکس

پارکت لمینت از کفپوش های زیبا و محبوب برای راه پله های داخلی ساختمان است. این محصول از نظر ظاهری تا حدود زیادی به چوب طبیعی شباهت دارد. البته پارکت لمینت در اصل چوب نیست و یک محصول تولیدی است. در ساخت تایل های لمینت از فناوری پیشرفته استفاده می شود. لایه های مختلف تخت حرارت زیاد و فشار به هم پرس می شوند و به صورت فشرده در می آیند. نتیجه کفپوش راه پله ای شیک و مدرنی است که در نهایت زیبایی و دوام، قیمت بسیار ارزان تری دارد.

تمیز کردن کاغذ دیواری
بیشتر بخوانید

نصب لمینت روی پله ها موجب می شود که یک فضای خاص در منزل داشته باشید. به این ترتیب راه پله دوبلکس به مرکز ثقل طراحی تبدیل شده و نگاه ها را به خود جلب می کند. تین محصولات دارای ماندگاری و دوام بسیار خوبی هستند و به سادگی دچار آسیب نمی شوند. نظافت لمینت راه پله نیز از نقاط قوت ۀن است. به راحتی با یک دستمال نمدار می توانید همه راه پله ها را برق بیندازید.

کفپوش لمینت برای راه‌پله

برخلاف تصور عده زیادی که فکر می‌کنند دکوراسیون پله اهمیتی ندارد و می‌توان پله را به همان حال رها کرد، اتفاقاً اگر در انتخاب کفپوش پله به درستی عمل کنیم، می‌توانیم از پله به عنوان یک المان زیبا و جذاب در خانه‌های دو طبقه یا دوبلکس استفاده کرد. کفپوش لمینت یکی از انتخاب‌های مناسب برای راه پله است که علاوه بر کاربردی بودن و دوام زیاد، زیبایی بی‌نظیری نیز به فضا می‌بخشد.

کفپوش-راه-پله2

هزینه خرید کفپوش برای راه پله ها

انتخاب نوع پوشش پله ها بستگی به میزان بودجه ای دارد. که برای این کار در نظر گرفته اید. هزینه خرید و نصب کفپوش ها روی انتخاب نهایی تاثیر می گذارد. قبل از اینکه به قیمت ها فکر کنید. روی متریال به کار رفته در تولید کفپوش، دقت داشته باشید. راه پله ساختمان از پر ترددترین مکان ها به حساب می آید. نصب کفپوش های ضعیف و کم ضخامت، غیر استاندارد و بی کیفیت برای راه پله های خارجی و داخلی ساختمان اصلا ایده خوبی نیست.

به لحاظ زیبایی و شکل ظاهری، محصولات نامرغوب تفاوت زیادی از کفپوش های خوب دارند! اما نکته مهم در دوام و طول عمر کفپوش است. هر چه میزان تراکم و چگالی در واحد سطح کفپوش کمتر باشد، ضریب سایش بالاتر می رود. به این ترتیب کفپوش های بی کیفیت خیلی زود دچار فرسودگی و ساییدگی در برخی قسمت ها می شوند و ناچارید هزینه دیگری بابت تعمیرات و یا تعویض کفپوش ها صرف کنید.

مقایسه پارکت لمینت و سرامیک
بیشتر بخوانید

اجرای کفپوش لمینت راه پله

برای اجرای کفپوش لمینت در ابتدا باید سطح را از تمام آلودگی‌ ها و دیگر پوشش‌ های احتمالی مانند فرش، موکت یا چسب تمیز و پاک کرد. سپس از بالای پله‌ها شروع به چسباندن و نصب کامل لمینت کرد. در این حالت دیگر بر روی کف پله‌ هایی که تازه کفپوش لمینت بر روی آن‌ ها نصب شده است، پا گذاشته نمی‌ شود و کفپوش زمان کافی برای چسبیده شدن خواهد داشت. کف سازی مناطق خاص و حساس قطعاً احتیاج به تیمی متخصص در اجرا دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.